Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij


Rynek edukacyjny w Polsce

  • Altkorn J., "Promocja szkół wyższych", Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 602, Kraków, 2002

  • Bielski M., "Jakość kształcenia: doświadczenia i perspektywy uczelni niepaństwowych",
        Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Kraków, 2000

  • Buchner-Jeziorska A. Macioł S., "Jakość kształcenia w szkole wyższej.
        Doświadczenia i badania SGH", Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2003

  • Buchner-Jeziorska A., "W pułapce rynku: rynek usług edukacyjnych, a jakość kształcenia
        w szkołach wyższych w Polsce lat 90.", Konferecnja Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczość,
        Łódź, kwiecień 2001

  • Chmielecka E., "Współdziałanie uczelni publicznych i niepublicznych - opinie rektorów",
        Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Warszawa, 2004

  • Ciechomski W., "Uwarunkowania i sposoby promocji uczelni", w: Marketing szkół wyższych
        Red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Wydawnictwo WSB, Poznań, 2004

  • Devin T., Knight B., "Public relations and Marketing for school Longman", Harlow, 1990

  • Dominiak P., Leja K., "Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą"
        Nauka i Szkolenictwo Wyższe nr 2/18, 2001

  • Hoffmann E., "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele
        do roku 2010" w: Biuro Urzedowych publikacji Wspólnot Europeksjich, Luksemburg, 2002

  • Hope E., "Public relations uczelni: kreowanie tożsamości wizualnej" Materiały z II Kongresu PR,
        Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Rzeszów, Rzeszów, 2003

  • Iwankiewicz-Rak B., "Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą" w: Marketing szkół wyższych
        red.G. Nowaczyk, M.Kolasiński, Wydawnictwo WSB Poznań, Poznań, 2004

  • Jaciow M., "Jakość kształcenia w szkołach wyższych w opinii studentów"
        Marketing w dydaktyce szkół wyższych, teraźniejszość i przyszłość, red. Kedzior Z.,
        Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice, 2002

  • Krzyżanowska M., "Marketing usług edukacyjnych szkoły wyższej"
        w: Marketing szkół wyżeszych red. G.Nowaczyk, M.Kolasiński, Wydawnictwo WSB Poznań,
        Poznań, 2004

  • Krzyżanowska M., "Znaczenie marketingu w działalności edukacyjnej szkoły wyższej",
        Marketing i Rynek nr 2 nr 3, 2004

  • red Kedzior, "Marketing w dydaktycze szkół wyższych, teraźniejszość i przyszlość",
        Wydawnictwo AE Katowice, Katowice, 2004

  • Mazur J., "Zarządzanie marketingiem Usług" Difin, Warszawa, 2002

  • Marcinkowski K., "Public relations uczelni wyższych na przykładzie wybranych uczelni Poznania"
        Materiały z II Kongresu PR, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Rzeszów, Rzeszów, 2003

  • red. G.Nowaczyk, M. Kolasiński, "Marketing szkół wyższych",  Wydawnictwo WSB Poznań,
        Poznań, 2004

  • red. A., "Styś Makreting usług", PWE, Warszawa, 2003

  • Nowaczyk W., "Instrumenty promocji stosowane w szkolnictwie wyższym
        - rola i znaczenie działań promocyjnych", www.swiatmarketingu.pl/pages/i/5019.php,
        AE w Poznaniu, Poznań, 2002

  • Pabian A., "Promocja szkoły wyższej", Nauka i Szkolnictwo Wyższe nr 2/20, 2002

  • "Bazar z dyplomami", Polityka nr 3, 2003

  • Dietl J., "Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym?",
        Marketing i Rynek nr 2, 2004

  • "Dyplom kupię - sprzedam", Polityka nr 39, 2003

  • Pabian A., "Zarządzanie i marketing w szkołach wyższych",
        Nauka i szkolnictwo wyższe nr 2/8, 1996

  • Paszkowski J., "Specyfika marketingu personalnego w szkolnictwie wyższym"
        w: Marketing szkół wyższych red. G.Nowaczyk, M. Kolasiński,
        Wydawnictwo WSB Poznań, Poznań, 2004

  • Batko A., "Marketing dla kierunków ekonomicznych",
        Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Kielce, 2000

  • Chmielecka E., "Czy rankingi wpływają na jakość edukacji wyższej?"
        w: Doświadczenia i perspektywy uczelni niepaństwowych - jakość kształcenia,
        Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości, Kraków, 2000

  • Fazlagić A., "Marketing usług a zarządzanie wiedza" w: Kierunki rozwoju marketingu usług,
        Teoria i praktyka, Wyższa Szkoła Przedsiebiorczości i Marketingu w Chrzanowie,
        Chrzanów, 2002

  • Mazur K., "Marketing usług edukacyjnych", Wydawnictwo APS, Warszawa, 2001

  • Rogoziński K., "Nowy marketing usług", Wydawnictwo AE Poznań, Poznań, 2000

  • Red. G. Nowaczyk, P. Lisiecki, "Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą",
        Wydawnictwo WSB Poznań, Poznań, 2006

  • Tworzydło D., "Public relations" Materiały z II kongresu PR,
        Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, 2003

  • Hope E., "Czy uczelnia musi dbac o swój wizerunek - działalność public relations
        w szkołach wyższych" Forum Akademickie nr 10 (wersja elektroniczna), 2001

  • Maćkowiak A., "Komunikacja wewmetrzna i zewnetrzna uczelni wyższej na przykładzie",
        WSKiZ w Poznaniu materiały z konferencji "komunikacja a przyszłość marketingu"

  • Michalik M., Mruk., H., "Marketing usług oświatowych", Wydawnictwo Menedżer w Szkole,
        Poznań, 1996

  • Hope E., "Wizerunek uczelni wyższych" w : Public relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej
        organizacji, tom I, Wydawnictwo WSIiZ, Rzeszów, 2001

  • Skrzypczak E., Dyra T., "Strategie organizacji na rynku usług",
        Wyższa Szkoła Finansów i Bankowości w Radomiu, Radom, 2006

  • Pluta-Olearnik M., "Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego",
        PWE, Warszawa, 2006

  • Tworzydło D., "Public relations w czasach mp3 i Internetu",
        Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, 2008

  • Bartkowiak P., "Determinanty rozwoju usług edukacyjnych świadczonych przez szkoły wyższe",
        Produkt w fazie wzrostu i dojrzałości =Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Zeszyty Naukowe nr 87

  • Dobska M., Rogoziński K., Chłodnicki M, Zeller P., "Raport branżowy : usługi medyczne :
        telekomunikacja : usługi edukacyjne : usługi leasingowe : usługi profesjonalne : usługi gastronomiczne :
        usługi turystyczne : usługi transportowe", Transformacja w usługach : sektor usług w Polsce
        w latach 1990 - 1999 = Zeszyty Naukowe AE Poznań nr 9

  • Flejterska E., "Instrumenty marketingowe komercyjnych usług edukacyjnych w świetle teorii",
        Usługi w Polsce : nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości :
        tom II = Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 497

  • Lewandowska A., "Wykorzystanie promocji na rynku usług edukacyjnych na przykładzie
        Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego",
        Usługi w Polsce : nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości :
        tom II = Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 497

  • Sobczyk-Kolbuch A., "Wykorzystanie marketingu przez placówki oświatowe
        w warunkach konkurencyjnego rynku usług edukacyjnych",
        Zeszyty Naukowe Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im.Wojciecha Korfantego:
        zeszyt 13 = Zeszyt Naukowy Katedry Zarządzania i Marketingu

 

Zobacz także


  • WSB liderem rankingów

    Grupa WSB to najbardziej ceniona przez pracodawców grupa uczelni w Polsce – (ranking uczelni niepublicznych Wprost nr 14/2014).
    W tegorocznym rankingu uczelni wyższych tygodnika „WPROST” Wyższe Szkoły Bankowe zostały ocenione jako najbardziej ceniona przez pracodawców grupa uczelni w Polsce, tym samym zajmując 4 miejsce wśród wszystkich uczelni niepublicznych. Tygodnik "WPROST" przygotował także ranking studiów MBA. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu z programem Executive MBA zajęła w nim 7 miejsce.

    Również miesięcznik Home&Market przygotował ranking uczelni wyższych, uwzględniając zarówno uczelnie publiczne, jak i niepubliczne.
    Najważniejsze kryterium brane pod uwagę w rankingu to możliwości edukacji na uczelni.

    Wyniki rankingu:
    WSB w Toruniu miejsce 5, nr 1 w województwie kujawsko-pomorskim
    WSB w Poznaniu miejsce 6, nr 1 w Wielkopolsce
    WSB we Wrocławiu miejsce 9, nr 1 w województwie dolnośląskim
    WSB w Gdańsku miejsce 11, nr 1 w województwie pomorskim.

    Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia jest założycielem Grupy Wyższych Szkół Bankowych.